Janus Finanse

ul. Generała Andersa 15 pok. 407

41-200 Sosnowiec

tel: 504 800 815

mail: biuro@janusfinanse.pl

 

 

 

 

Janus Finanse

Nieruchomość na kredyt: od czego zacząć?

17 września 2021

 

Masz na myśli kupno nieruchomości? Posiadasz mieszkanie, które przestało spełniać Twoje oczekiwania? Czas na kupno domu? A co z finansowaniem? Często zastanawiasz się czy Cię stać na takie rozwiązania, z naszym udziałem możesz przygotować się do kupna, zamiany czy budowy nieruchomości za pomocą kredytu hipotecznego.

 

 

Przede Wszystkim: Ustal Swoje Możliwości Kredytowe.

 

To ważny moment. Poświęcamy mu dużo uwagi i czasu. Dzięki dokładnemu poznaniu Twojej sytuacji finansowej będziemy w stanie ustalić najlepsze rozwiązania. Liczymy na Twoją szczerość i pełną współpracę na tym etapie.

 

Podczas rozmowy wstępnej, zapytamy Cię o:

 

Z jakiego źródła otrzymujesz wynagrodzenie?

 

Wiele osób uważa, że jeżeli nie ma umowy o pracę na stałe nie otrzyma kredytu. Nic bardziej mylnego. Banki akceptują różne formy dochodu:

  • umowy o pracę mogą być tylko czasowymi, albo mogą pochodzić od kilku pracodawców z częściowych etatów,

  • umowy o pracę po zmianie pracodawcy lub formie zatrudnienia,

  • umowy zleceń, umowy o dzieło,

  • renty, emerytury,

  • wszystkie formy prowadzenia działalności gospodarczej łącznie z rolniczymi,

  • umowy najmu nieruchomości,

  • dochody uzyskiwane za granicą z umów o pracę lub kontaktu.

 

Ważne:

 

  • Dzisiaj, żaden bank w Polsce nie uwzględnia dochodu z prowadzonej za granicą działalności gospodarczej,

  • Alimenty i świadczenia 500+ mogą pomóc w zdolności. Są banki, dla których te świadczenia obniżą koszty utrzymania dziecka.

 

Ile jest osób w Twoim gospodarstwie?

 

Liczba osób w gospodarstwie ma bezpośredni wpływ na wysokość zdolności kredytowej. Każdy bank ustala minimalny koszt utrzymania gospodarstwa. Średni koszt utrzymania 1 osoby waha się pomiędzy 900 -1700 zł w zależności od banku i miejscowości w której mieszkasz. Podczas wyznaczania Twojej zdolności często pytamy o Twój wiek, wykształcenie, współwłasność małżeńską oraz wiek Twoich dzieci.

 

Każde pytanie przybliża nas do bliższego poznania Ciebie i Twojej sytuacji.

 

 

Ważne:

  • sprawdzając Twoją zdolność często badamy też sytuacje dotyczące wprowadzenia do Twojego związku rozdzielności majątkowej. Często to rozwiązanie ma bardzo duży wpływ na maksymalną zdolność.

 

Jakie masz zobowiązania?

 

Bardzo duży wpływ na Twoją zdolność mają zobowiązania finansowe, nie tylko kredyty, limity, leasingi ale również płacone przez Ciebie alimenty czy koszty utrzymania nieruchomości.

 

Podczas rozmowy zapytamy:

  • z jakich zobowiązań aktualnie korzystasz,

  • jakie posiadasz limity zadłużenia w kartach kredytowych i kontach osobistych,

  • jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą ważne będą też koszty składek ZUS, leasingów.

 

Podczas wyznaczania zdolności będziemy brali pod uwagę Twoje zobowiązania i możliwość ich spłaty przez Cebie. Przy wysokich limitach kredytowych często wystarczy obniżyć limit aby poprawić zdolność.

Często proponujemy Ci wcześniejsze „posprzątanie Twoich finansów”, tak abyś swobodnie mógł przystąpić do kredytu. Owo, sprzątanie polega na weryfikacji raportu BIK lub przeniesieniu posiadanych kredytów w jedną mniejszą ratę.

 

 

Ważne:

  • zakupy na raty to też zobowiązania. Kilka rat tzw. „ 0%” może mocno obciążać Twoją zdolność.

  • limity kart kredytowych oraz limity w koncie osobistym obciążają zdolność nawet w wysokości 5% całkowitego limitu zadłużenia.

 

 

Krok 2: Określ Swoje Potrzeby

 

Już wiesz, na co Cię stać. Teraz powiedź czego oczekujesz.

Opowiedz mi o swoich planach, marzeniach. Na ich podstawie zbudujemy Twoją ofertę kredytową.

 

Podczas tego kroku ustalimy:

 

Jaki jest cel kredytowania?

 

Udając się do eksperta nie musisz mieć upatrzonej nieruchomości. Możesz nam opowiedzieć o swoich planach zakupu, remontu czy budowy. Ważne jest abyśmy ustalili całkowity koszt przedsięwzięcia.

Jeżeli kupujesz nieruchomość, ustalimy jej cenę, ewentualne koszty notarialne i pośrednictwa w obrocie nieruchomości. Może mieszkanie wymaga remontu? Jego koszty też możemy skredytować.

Remont nieruchomości może obejmować różne elementy od instalacji, wymiany okien, malowania, po wyposażenie mieszkania w meble w zabudowie ze sprzętem AGD. Pamiętaj, że kosztem jest też sama tzw. "robocizna”.

Jeżeli decydujesz się na budowę domu, istotna dla nas będzie powierzchnia domu, garażu, działki ale również sama technologia budowy, ogrzewania budynku czy konstrukcja budynku.

Ustalimy również jak długo zamierzasz budować dom.

 

 

Jakim wkładem własnym dysponujesz?

 

Wkład własny to część ceny zakupu, którą wnosisz Ty na rzecz Zbywcy lub angażujesz w budowę.

Wkładem własnym może być gotówka (przy zakupie), posiadana przez Ciebie działka budowlana lub mieszkanie do sprzedaży (przy budowie).

Ustawa o kredycie hipotecznym pozwala bankom na finasnowanie nieruchomości do 80% jej wartości. Oznacza to, że kredytobiorca powinien zaangażować minimum 20% własnych środków w transakcję. Banki jednak wychodzą naprzeciw kredytobiorcą z ofertą finansowania przy wkładzie własnym wynoszącym tylko 10%. Dlaczego jest to możliwe? Dzięki ubezpieczeniom brakującego wkładu własnego. Owszem taka oferta jest co do zasady droższa ale jest dobrym rozwiązaniem dla osób nie dysponujących dużym wkładem własnym.

 

Jaka kwota kredytu jest Ci potrzebna?

 

Ustaliliśmy już wartość transakcji, Twój wkład własny. Wyznaczmy kwotę kredytu. Pamiętaj, że kwota kredytu może być podniesiona o koszty prowizji na udzielenie kredytu, kosztu wyceny, ubezpieczeń.

Podczas przygotowywania oferty pokażemy Ci różne warianty dla Twojej transakcji: w zakresie kwoty kredytu, wkładu własnego i okresu kredytowania. Ważne dla nas jest aby oferta była dla Ciebie „uszyta na miarę”.

 

 

 

Krok 3: Analiza Oferty Kredytowej

 

Podczas wspólnych rozmów z naszymi klientami rozmawiamy nie tylko o oprocentowaniu kredytu i jego miesięcznej racie. Omawiamy wiele ważnych tematów, takich jak stawki referencyjne, opcje wyboru oprocentowania i formy spłaty, okresach karencji, możliwościach nadpłaty kredytu i wielu innych. Odpowiemy na Twoje pytania i wyjaśnimy Ci każdy element oferty kredytowej.

 

Pomożemy Ci dokonać ważnego wyboru, który będzie Ci towarzyszył przez kilka lub kilkadziesiąt lat.

Chcemy abyś dobrze się czuł ze swoim kredytem. Wiemy z doświadczenia własnego i naszych klientów, że kredyt mieszkaniowy staje się naszym stałym wydatkiem, przywykamy do niego.

Podczas analizy oferty wskażemy jakie dokumenty będą Ci potrzebne do wniosku kredytowego oraz miejsca gdzie można je pozyskać.

 

 

 

Krok 4: Działamy!

 

Wybrałeś nieruchomość, przygotowałeś się do budowy. Teraz czas na sfinansowanie Twojego marzenia.

 

Z naszą pomocą złożysz wnioski kredytowe do wybranych instytucji. Doradca będzie stale monitorował Twój proces kredytowy i na bieżąco informował Cię o jego przebiegu.

 

Pamiętaj, że proces ma kilka etapów. Są nimi:

  1. Złożenie wniosku kredytowego,

  2. Wstępna decyzja kredytowa

  3. Oszacowanie wartości nieruchomości

  4. Ostateczna decyzja kredytowa

  5. Zawarcie umowy kredytowej

  6. Zabezpieczenie kredytu

  7. Uruchomienie kredytu.

 

Dzięki współpracy z nami otrzymasz wsparcie na każdym etapie finansowania. Omówimy z Tobą wydaną przez Bank decyzję, umowę kredytową oraz inne dokumenty. Będziemy Ci towarzyszyć w banku podczas podpisywania umowy. 

Pamiętaj, nasza współpraca nie kończy się wraz z udzieleniem Twojego kredytu. Podczas spłaty możesz mieć dodatkowe pytania lub pojawią się u Ciebie nowe potrzeby. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

 

 

Skontaktuj się ze mną i wkrocz do grona naszych zadowolonych klientów:

telefonicznie: 504 800 815

mailowo: biuro@janusfinanse.pl